El Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) ha publicat la Memoria anual 2018 que recull l’activitat cientificotècnica i els resultats obtinguts l’any 2018 per l’organisme i els 120 centres que el conformen en tot l’Estat espanyol. La memòria realça la internacionalització com l’eix clau que posiciona el CSIC en l’àmbit de la recerca europea i l’aspiració a una major projecció mundial.

El document destaca la posada en funcionament del Plan Estratégico del CSIC (2018-2021), amb el qual s’han creat tres àrees globals d’investigació: societat, vida i matèria. A més, s’ha engegat la iniciativa Plataformas Temáticas Interdisciplinares amb l’objectiu de potenciar la recerca científica d’excel·lència, interdisciplinària i d’alt impacte socioeconòmic. També s’han reforçat les activitats de transferència tecnològica a través del projecte Dinamiza, que té l’objectiu de crear empreses de base tecnològica que desenvolupin el coneixement generat en el CSIC.

Pel que fa a la producció científica, l’any 2018 s’han publicat més d’11.000 articles en revistes indexades, uns 200 llibres i s’ha aconseguit el finançament de més de 260 milions d’euros en projectes. Val a dir que aquest mateix any han estat actius 1.597 grups de recerca integrats en vuit àrees cientificotècniques. D’altra banda, s’han defensat més de 600 tesis doctorals dirigides per investigadors del CSIC. Els contractes i l’explotació de patents han ascendit a més de 26 milions d’euros anuals i la institució torna a ser un referent nacional en patents amb 126 sol·licituds. Pel que fa a ciència excel·lent, el nombre de centres i unitats amb les acreditacions Severo Ochoa / Maria de Maeztu és de 16.

En la memòria també es subratlla la rellevància de les activitats en dona i ciència, en la qual s’hi dedica un capítol. Finalment, s’esmenta que la recerca desenvolupada en el CSIC s’alinea amb els 17 objectius (ODS) de l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

Per a més informació, podeu consultar en detall la Memoria anual 2018 del CSIC.