L’Obra Social ”la Caixa” ha obert la convocatòria de l’any 2018 de Beques internacionals i nacionals per a cursar estudis de postgrau a Europa, l’Amèrica del Nord i la zona d’Àsia-Pacífic, i estudis de doctorat i postdoctorat a Espanya. En total, la convocatòria concedirà 197 beques per cursar postgraus, doctorats i màsters universitaris, els quals es distribuiran en 4 modalitats diferents:
1) INPhINIT: 57 beques a joves investigadors de qualsevol nacionalitat en els camps de les ciències de la salut i de la vida, la tecnologia, la física, l’enginyeria i les matemàtiques. Aquesta modalitat ofereix un contracte laboral de 3 anys per a la realització del doctorat a una de les organitzacions acreditades amb el distintiu Severo Ochoa o María de Maeztu i els Instituts de Recerca Sanitària acreditats per l’Instituto de Salud Carlos III (ISCIII). A més, els investigadors estableixen un pla de desenvolupament de carrera personal, que inclou oportunitats de mobilitat transnacionals, intersectorials i interdisciplinàries, i assisteixen al Programa de Formació Complementària. INPhINIT rep el suport europeu a través de les Marie Skłodowska-Curie Actions del programa europeu Horizon 2020. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 1 de febrer del 2018.
2) Doctorats a universitats o centres de recerca espanyols: 20 beques per cursar estudis oficials de doctorat, en totes les àrees de coneixement, que culminin amb la lectura d’una tesi doctoral en una universitat. Les beques tenen una durada de 3 anys. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 27 de febrer del 2018.
3) Estudis de postgrau a Europa: 65 beques per cursar estudis de postgrau a universitats o centres d’ensenyament superior de països de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). Els estudis són de màster o doctorat, però també s’admeten projectes predoctorals de recerca científica i tècnica en funció de l’interès del tema i la vàlua del candidat. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 1 de febrer del 2018.
4) Estudis de postgrau a l’Amèrica del Nord i l’Àsia-Pacífic: 55 beques per cursar estudis de postgrau en universitats de l’Amèrica del Nord (Estats Units o Canadà) i en universitats de la zona de l’Àsia-Pacífic (Austràlia, Corea del Sud, Índia, Japó, Singapur i Xina). Els estudis són de màster o doctorat, però també s’admeten projectes predoctorals de recerca científica i tècnica en funció de l’interès del tema i la vàlua del candidat. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 21 de març del 2018.
La presentació de sol·licituds s’ha de realitzar a través de la pàgina web de Beques de “la Caixa”.
Per a més informació, podeu consultar el lloc web de l’Obra Social la Caixa.