ACCIÓ, l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya, ha identificat 1.200 start-ups catalanes, és a dir, empreses emergents que generen 11.700 llocs de treball i facturen, de mitjana, 1,2 milions d’euros. Aquest és el resultat de l’actualització del directori Barcelona & Catalonia Startup Hub, una plataforma digital, interactiva i global creada per ACCIÓ, l’any 2016, que recull i identifica aquestes empreses amb l’objectiu de posicionar l’ecosistema start-up català al món i impulsar la captació d’inversions.

Segons dades estadístiques del Barcelona & Catalonia Startup Hub, el 36 % de fundadors d’start-ups ha creat prèviament altres empreses emergents. També s’observa que el 23 % dels treballadors són estrangers, mentre que en el cas dels fundadors és un 14 % el que prové d’altres països. Pel que fa a l’edat de les empreses, el 40 % d’aquestes start-ups té entre 3 i 6 anys de vida, un 40 % té menys de 3 anys i, finalment, el 20 % restant entre 6 i 10 anys.

En referència als sectors empresarials, el programari d’Internet i de mòbil, les aplicacions digitals relacionades amb els viatges i l’oci, les tecnologies de la salut i la biotecnologia concentren el gruix de l’activitat. El 39 % de les startups utilitza tecnologia vinculada a la indústria 4.0 en àmbits com el big data; la robòtica; la simulació; la Internet de les Coses (IoT); la realitat augmentada; la informàtica en núvol o la impressió 3D. En relació als models de negoci, el comerç electrònic és el principal (29 %), seguit del desenvolupament i manufactura (21 %), la llicència de programari, la consultoria i agència i la subscripció (20 %).

Per obtenir informació més detallada podeu consultar el lloc web Barcelona & Catalonia Startup Hub així com la nota de premsa publicada per ACCIÓ.